Wielkanoc w firmach – co zrobić dla pracowników?
Wielkanoc 2020 znów będziemy świętować w cieniu pandemii i wszystkich związanych z tym ograniczeń. Można spodziewać się, że spotkania rodzinne znów jak podczas Bożego Narodzenia odbędą się w mniej licznym gronie. A jak to się odbije na sytuacji w firmach? Czy odbędą się spotkania i czy pracodawcy przygotują upominki dla pracowników?
Doświadczenie pokazuje, że otaczająca rzeczywistość potrafi się dynamicznie zmieniać. Niemniej przed świętami wielkanocnymi raczej nie powinno być zaskoczenia. Eventy firmowe prawdopodobnie przeniosą się do świata online. Natomiast zamiast osobiście wręczanych prezentów dominować będą kupony, vouchery albo fizyczne paczki przesyłane do domu pracownika na home office.
Firmowe jajeczko online
Wigilia firmowa 2020 dla wielu organizacji była dużym wyzwaniem. Firmy zastanawiały się, jak przeprowadzić spotkania z pracownikami, w jaki sposób okazać im wsparcie, zainteresowanie, jak zadbać o odpowiednią oprawę wydarzenia, atmosferę i techniczną organizację przedsięwzięcia. Na pewno na bazie tych doświadczeń łatwiej będzie zaplanować eventy wielkanocne.
Pracownicy są już przyzwyczajeni do tego, że widzą się głównie na ekranie. Wciąż jednak spotkanie w nieformalnej, życzliwej atmosferze jest czymś innym niż spotkanie robocze w ramach zespołu, dlatego ta forma celebrowania świąt w firmach nie powinna tracić na popularności.
W wielu firmach sprawdziły się także paczki świąteczne dla pracowników zdalnych. W ramach usługi Dailyfruits Home zrealizowaliśmy w całej Polsce ponad 70 000 takich dostaw z produktami okolicznościowymi .
Na pewno w kwietniu podobne przedsięwzięcia wciąż będą realizowane. Paczki dla pracowników na Wielkanoc warto zamówić z odpowiednim wyprzedzeniem, zwłaszcza jeśli w składzie zestawu mają znaleźć się nietypowe czy trudnodostępne okolicznościowe produkty.
Dlaczego warto podarować pracownikowi prezent z okazji świąt wielkanocnych?
Ze wszystkich form docenienia jest to najbardziej namacalne, realne wsparcie. Stąd popularność koszy prezentowych, zestawów ze słodyczami, z winem czy z owocami. Alternatywą są bony zakupowe czy płatności w gotówce. Niemniej wielu pracowników obecnie bardziej ceni wysłanie konkretnych produktów – zwłaszcza takich, których naprawdę potrzebuje jak kawa, herbata czy zdrowe przekąski. Dla wielu osób wysłanie paczki z produktami razem z życzeniami od pracodawcy było jedynym fizycznym kontaktem z firmą od wielu miesięcy.
Już święta Bożego Narodzenia pokazały, że wysyłka paczek do pracowników zdalnych się sprawdziła. Wierzymy, że wiele firm znów postawi na ten sprawdzony sposób.
Chcesz poznać ofertę dla swojej firmy?