Kontakt Media FAQ Polityka jakości
Doceniany benefit? Konsultacje dietetyczne

Badanie „Firma w trendzie zdrowia i zero waste” Dailyfruits pokazało, że  co trzeci zapytany pracownik chciałby szerzej korzystać z benefitów oferowanych przez pracodawcę wspierających jego zdrowie. Jednym z preferowanych rozwiązań wskazywanych często przez pracujących poza opieką medyczną w szerokim zakresie są konsultacje dietetyczne.

publikacje Dailyfruits media
Eko-pracodawca mile widziany

Zwracanie uwagi na ilość generowanych odpadów, ponowne wykorzystanie produktów, rozsądne zarządzanie zasobami to ważne kroki w budowaniu postawy ekologicznej, także w miejscu pracy. Jak pokazało badanie Dailyfruits „Firma w trendzie zdrowia i zero waste” aż 81% zapytanych pracowników uważa, że pracodawcy powinni wprowadzać rozwiązania w nurcie zero waste.

Gdzie woleliby pracować polscy pracownicy?

To głównie mężczyźni wolą pracować w biurze. Tak wynika z badania firmy Dailyfruits „Biuro czy home office – jakie środowisko pracy preferują polscy pracownicy”. Aż 55% mężczyzn wybrało taką formę pracy, a jedynie 6% deklarowało, że woli home office. Jednocześnie 56% ankietowanych kobiet wybrało home office, a tylko 25% zadeklarowało, że woli pracę w biurze.

Benefity - raczej wsparcie niż nagroda

W czasie pandemii pracodawcy bardziej niż kiedykolwiek wcześniej skupiali się też na wspieraniu psychicznej i fizycznej kondycji pracowników. Czasem takie działania przybierały formę jednorazowej akcji, czasem stały się regularnym benefitem, którego przed wybuchem pandemii w ogóle nie było.
Firma Dailyfruits dostarczająca owoce i warzywa do firm w czasie pandemii rozwinęła dostawy do odmów pracowników, którzy trafili na home office.

Pomysły na prezenty dla pracowników

W 2020 roku przygotowaliśmy i wysłaliśmy ponad 110 000 paczek z upominkami dla pracowników w imieniu ich pracodawców. W odpowiedzi na potrzeby sygnalizowane przez specjalistów i menedżerów HR zdecydowaliśmy się wdrożyć dedykowane rozwiązanie do wysyłki paczek dla pracowników na home office, które umożliwia m.in. wybór zestawów świątecznych spośród dostępnych opcji czy wysyłkę paczki w każde miejsce w Polsce bez podawania danych adresowych czy zgód RODO. Już od września widzimy, że zainteresowanie takim rozwiązaniem wśród pracodawców jest bardzo duże. – komentuje Jacek Kwiecień CEO z firmy Dailyfruits, która wdrożyła platformę sendgift.

Czym firmy zachęcą do powrotu do biur

70 proc pracodawców planuje jeszcze w tym roku powrót do systemu pracy stacjonarnej. Tymczasem ponad 70 proc pracowników zdalnych i 60 proc pracowników hybrydowych deklaruje, że nie czuje się gotowych na powrót do pracy w biurze - wynika z badania firmy Dailyfruits (...) Zatrudnieni oczekują od przełożonych zapewnienia opieki medycznej w szerokim zakresie, dostaw zdrowych przekąsek oraz spotkań z dietetykiem

Dailyfruits w mediach
Oto pułapki home office

W badaniu "Wpływ pracy zdalnej na nawyki żywieniowe Polaków" co trzeci ankietowany przyznał, że pracując zdalnie częściej miał ochotę zjeść coś niezdrowego. To niestety przekładało się na konkretne zachowania respondentów. Aż 42 proc. pytanych w okresie pracy zdalnej jadło więcej słodyczy, 35 proc. konsumowało więcej chipsów i innych słonych przekąsek, a 28 proc. jadło więcej fast foodów.

Nie dziwi więc fakt, że aż u 44 proc. pracowników masa ciała podczas pracy zdalnej zwiększyła się. Blisko połowa ankietowanych, którzy zauważyli, że przytyli zadeklarowała, że w porównaniu z okresem przed pandemią odżywiają się gorzej.

Badanie sondażowe "Wpływ pracy zdalnej na nawyki żywieniowe Polaków" zostało zrealizowane w formie ankiety online przez firmę Dailyfruits na próbie 602 pracujących respondentów w wieku od 18 do 65 lat.

Firmy zaczynają zatrudniać dietetyków

W ostatnich miesiącach wiele osób wróciło do biur lub funkcjonuje w trybie hybrydowym. Żywieniowa rutyna dnia codziennego wywrócona do góry nogami podczas przejścia na home office na nowo musi zostać zbudowana. Niestety często wracamy do złych nawyków żywieniowych w biurze lub powielamy błędy w odżywianiu na home office, dlatego istotne jest wsparcie w tej kwestii także ze strony pracodawców” – komentuje Magdalena Kartasińska, dietetyk kliniczny i kierownik działu dietetycznego Dailyfruits.

Zdrowa dieta poprawia produktywność

Jak wynika z badania „Żywieniowe nawyki pracujących Polaków”, przeprowadzonego przez firmę Dailyfruits , ze względu na zbyt późne jedzenie śniadania, aż 46 proc. pracujących Polaków zaczyna nieefektywnie dzień, a później przez brak stabilizacji przyjmowania i wydatkowania energii nie są w stanie osiągać takiej produktywności jak osoby, które odpowiednio wcześnie zaczęły odżywiać komórki.

Pandemia impulsem do nowych rozwiązań

Dla wielu pracowników w ostatnich miesiącach dom stał się biurem. Pracodawcom zdalnie zdecydowanie trudniej jest budować atmosferę i kulturę organizacji oraz utrzymywać kontakt z pracownikami. W związku z tym część firm z inicjatywy działów HR czy menedżerów, mając na uwadze zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników, chce im dać poczucie normalności i decyduje się na niestandardowe akcje. Jedną z nich jest na przykład wysłanie pracownikom pakietów odpornościowych na home office, czyli paczek z owocami i innymi zdrowymi produktami. 

Nadchodzi rewolucja w benefitach

Przybywa pomysłów na to, by dopasować dotychczasowe benefity do nowych realiów; firmy organizują np. zdalne zajęcia z jogi czy fitness w domowych warunkach, wirtualne sesje z dietetykiem, psychoterapeutą, a nawet „owocowe dni" w warunkach home office. Jacek Kwiecień, prezes firmy Dailyfruits, która jeszcze w lutym br. dostarczała owoce do ok. 2000 firm, widzi teraz nowy trend; przybywa pracodawców zainteresowanych wysłaniem paczek z owocami i innymi zdrowymi produktami pracownikom, którzy pracują z domu.

Nawyki żywieniowe pracujących Polek.

Najczęściej popełniane błędy, czyli efekty realizacji złych nawyków żywieniowych, które obniżają naszą efektywność w pracy, to dieta uboga w warzywa i owoce, omijanie śniadań, odwodnienie oraz nadużywanie słodyczy. Rezultatem są coraz powszechniejsze choroby spowodowane złym odżywianiem. Ciągły pośpiech i ekspozycja na stres przekładają się wprost na problemy ze zdrowiem, a w konsekwencji na większą skłonność do absencji oraz obniżanie efektywności w życiu zawodowym i prywatnym – komentuje Magdalena Kartasińska, dietetyk kliniczny i kierownik działu dietetycznego Dailyfruits.

www.hrnews.pl

Widzimy rozkwit różnego rodzaju prozdrowotnych programów motywacyjnych: karty zniżkowe do klubów fitness, organizowanie teamów biegowych, triathlonowych, masaże „krzesełkowe" w pracy, programy edukacyjne dla pracowników, programy motywacyjne oraz zdrowszy catering, czy świeże warzywa i owoce.

Exclusive Info

Badania pokazują, że jeśli jemy owoce i warzywa w wystarczających ilościach każdego dnia, w ramach zbilansowanej diety, pomagają one zapobiec poważnym chorobom, a w szczególności niewydolności serca, udarowi mózgu, cukrzycy, rakowi oraz niedoborom cennych minerałów oraz witamin. Każdy z nas ma świadomość tego, że owoce i warzywa dobrze wpływają na nasze zdrowie, ale nawet mając taką wiedzę, nie jesteśmy na tę chwilę zbyt skłonni zmienić nasze przyzwyczajenia.

Biznes.Onet.pl

Dobrym przykładem kosztów, które mogą obniżyć podatek, są tzw. koszty pracownicze, tj. kwoty wynagrodzenia, premii, diet, ale także i takie wydatki ponoszone na rzecz pracowników, które korzystnie wpływają na ich zdrowie, samopoczucie, zwiększają motywację pracowników i jakość wykonywanych obowiązków. Wydaje się zatem, że postawienie do dyspozycji pracowników zdrowej przekąski w formie np. świeżych jabłek, daje przedsiębiorcy możliwość obniżenia zobowiązania wobec fiskusa z tytułu PIT-u

Infor.pl

Wydatki, jakie ponosi przedsiębiorca na zakup owoców z przeznaczeniem dla pracowników stanowią przejaw jego dbałości o ich stan zdrowia, kondycję fizyczną i samopoczucie, co w dłuższej perspektywie czasu może przełożyć się na poprawę atmosfery pracy, zwiększoną wydajność pracy i w konsekwencji większe dochody firmy. Takie wydatki mogą więc stanowić koszt uzyskania przychodu. To samo dotyczy korzystnego rozliczenia owoców zakupionych z myślą o kontrahentach.

Dla mediów
Materiały dla prasy: biuro@dailyfruits.pl
Poproś o materiały