Jak przekonać do siebie nowego pracownika? Najważniejsze benefity na które zwracają uwagę pracownicy
Pandemia koronawirusa trwa już od wielu miesięcy, jednak firmy mimo niesprzyjających warunków wciąż rekrutują nowych pracowników. Co może przekonać do zaufania nowemu pracodawcy?
Oprócz atrakcyjnego wynagrodzenia duże znaczenie mają benefity pracownicze.
O atrakcyjności miejsca pracy decyduje wiele czynników. W trudnych czasach potencjalni pracownicy są ostrożniejsi niż wcześniej i żeby zdecydować się na zatrudnienie w innym miejscu muszą mieć pewność, że będzie to zmiana na lepsze. Wiele branż zostało dotkniętych ogólnoświatowym kryzysem – ucierpiała chociażby turystyka, transport oraz wiele usług. Są jednak miejsca, gdzie powstały warunki do rozwoju i w związku z tym zapotrzebowanie na nowych pracowników. Jak ich skusić? Czy wystarczy karta sportowa, opieka medyczna i owocowe czwartki?
Benefity pracownicze na czas kryzysu
Najlepszy benefit pracowniczy na nowe trudne czasy powinien być wyrazem troski i przekładać się na budowanie poczucia stabilności i pewności. Według badania „Potrzeby pracowników 2020” blisko 2/3 pracowników uważa, że benefity powinny wspierać domowy budżet. Ponad 40% uważa, że powinien wspierać zdrowy styl życia.
Jak widać zdrowie pracownika jest teraz jedną z kluczowych wartości, bo dbanie o ten aspekt daje poczucie bezpieczeństwa. Chodzi tutaj nie tylko o zapobieganie infekcjom wirusowym, ale też ogólnie jak najlepszą kondycję fizyczną i psychiczną swojego zespołu. W sytuacji, gdy menedżer nie ma bezpośredniego kontaktu ze swoimi ludźmi to poważne wyzwanie. Praca zdalna sprzyja powielaniu wielu złych nawyków. Pracując na home office trudno o odpowiednią porcję ruchu. Wiele osób zajada stres, sięga po niezdrowe przekąski między posiłkami, rezygnuje ze śniadań a inne posiłki jada nieregularnie.
Czy firma może wpłynąć na to, jak odżywiają się pracownicy? Obecnie są dostępne inne narzędzia niż znane od lat dostawy owoców do biura.
Owocowe skrzynki na home office
W 2020 roku wiele firm zdecydowało się dostarczać zdrowe produkty bezpośrednio do domów swoich pracowników. Paczki dla pracowników zdalnych to miły gest, który najlepiej pokazuje dbałość pracodawcy o pracownika. Przesyłki pełne świeżych warzyw i owoców to konkretna korzyść, którą można odczuć tu i teraz. Wiele osób ma teraz ograniczoną dostępność produktów spożywczych. Niektórzy z własnej inicjatywy zmniejszyli częstotliwość zakupów chcąc ograniczyć do minimum kontakty z ludźmi w trakcie pandemii. Inni na home office pracują dłużej niż w biurze i na wyjście do sklepu nie mają czasu.
W niektórych firmach pomysł na wysyłki paczek dla pracowników zbiegł się w czasie z okresem przed świętami Bożego Narodzenia. To otworzyło drogę do tego, żeby stworzyć zestawy świąteczne dla pracowników. W ten sposób do domów trafiły te inne produkty – jak kawa, herbata, zioła i przyprawy, świeczki zapachowe, czekolada, kakao. Taka forma prezentu rzeczywiście może w pewnym stopniu odciążyć budżet, ułatwić dostęp do produktów potrzebnych na święta, zaoszczędzić czas. Ale przede wszystkim jest to namacalne działanie dające konkretny efekt i wartościowa alternatywa dla wigilii pracowniczej, z której firmy musiały zrezygnować.
Welcome pack dla pracownika
Owocowe dostawy najlepiej wspierają codzienne nawyki, jeśli są regularne. Jednak dobrym pomysłem, żeby podnieść motywacje do pracy są także jednorazowe bonusy i prezenty. Ciekawym pomysłem jest na pewno Welcome pack dla pracownika. To zestaw w którym znajdziemy zdrowe przekąski, płyn do dezynfekcji, maseczkę ochronną i produkty wspierające odporność. Pakiet powitalny może być upominkiem dla wszystkich pracowników powracających do biura po dłuższej przerwie albo bonusem dla pracownika, który dopiero rozpoczyna przygodę w nowym miejscu pracy.
Benefity dla pracownika jak wybrać?
W 2021 roku myśląc o budżetach na działania employer branding dobrze jest pamiętać przede wszystkim o dwóch rzeczach:
- benefity powinny odpowiadać na realne potrzeby pracownika,
- warto myśleć niestandardowo i wyjść poza utarte schematy.
W ciągu ostatnich miesięcy w wielu przedsiębiorstwach zmienił się tryb pracy, sposoby komunikacji i procedury. Do nowej sytuacji warto dostosować także wybór benefitów dla pracownika.