Bezpieczny powrót do biura
Według badania “Home to Office Tracker” prowadzonego przez ASPIRE – organizację zrzeszającą firmy z sektora BPO/BTO w Krakowie, w lipcu aż 93% pracowników firm z tego sektora pracowało zdalnie. Bez względu na to, czy firmy zdecydują o powrocie do pracy stacjonarnej, czy pracownicy zostaną nadal na home office, to sytuacja jest trudna dla działów HR oraz osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i higienę pracy.
Co możemy zrobić, żeby zapewnić bezpieczny powrót do biura?
Należy zwrócić uwagę na zagrożenia, które występują nie tylko w biurze, ale również poza nim.
Ważne, żeby zabezpieczyć pracowników w środki higieny osobistej. Dzięki temu będą bezpieczni również w drodze do pracy. Wydatek na maseczki jedno lub wielorazowe czy osobiste płyny do dezynfekcji rąk należy traktować jako inwestycję a nie zbędny koszt.
Można zadbać również o zdrowie i odporność pracowników.
Szkolenia online z odżywiania wpłyną na decyzje żywieniowe, a dostęp do świeżych zdrowych przekąsek w biurze wpłynie na odporność i ograniczy niepotrzebne wyjścia do skupisk ludzkich typu sklepy czy stołówki pracownicze.
Anty covid welcome pack
Pracownicy pracujący z domu często skarżą się na osamotnienie i brak kontaktów nieformalnych z innymi pracownikami. Powrót do biura jest sporym wydarzeniem w ich życiu. W końcu to powrót do pewnej normalności. Jednak nie zapominajmy, że warto także pokazać,ze jako pracodawcy dbamy o ich bezpieczeństwo. Bardzo dobrym rozwiązaniem może być zdrowy Welcome Pack. W specjalnie przygotowanej paczce znajdą się maseczki, płyn do dezynfekcji rąk do osobistego użytku, ale także zdrowe przekąski, które wpłyną na odporność np. : soczki, bakalie, zdrowe batony czy nawet miód i przyprawy o działaniu antywirusowym.
Taki welcome pack nie tylko sprawi, że pracownicy będą zdrowsi i lepiej zabezpieczeni, ale też niesie ze sobą ważny przekaz:
„witamy was, dbamy o was, cieszymy się, że wracacie, jesteście bezpieczni”.
Zobacz jak może wyglądać twój antywirusowy welcome-pack
Co dalej z pracą zdalną?
Pojawiają się sygnały o pracach nad rozwiązaniami prawnymi dotyczącymi pracy zdalnej. Do tej pory prawo regulowało stosunki między pracodawcą i pracownikiem, który był delegowany do tzw. „telepracy”. Przepisy są jednak przestarzałe i nieadekwatne. Sytuacja, w której się znaleźliśmy wymaga od ustawodawcy stworzenia regulacji dotyczących pracy zdalnej, które ułatwią rozstrzyganie ewentualnych sporów. Ustawodawca powinien w tym przypadku wziąć pod uwagę potrzeby pracodawców, jak również ich bezpieczeństwo. Pojawiają się pomysły o ekwiwalentach za zużycie własnej energii czy zapewnieniu odpowiednich warunków do pracy zdalnej. Problem jest trudny, ponieważ praca zdalna aktualnie jest kwestią przymusową. Tymczasem w normalnych warunkach jest dobrowolna i stanowi dodatkowy benefit dla pracownika. W tym kontekście trudno wymagać od pracodawcy żeby, np. przystosowywał mieszkanie pracownika do wymogów BHP albo pokrywał koszty rachunków.
Część pracowników odczuwa pewne korzyści z pracy zdalnej. Warto wymienić chociażby brak konieczności dojazdów do pracy. Nie wszyscy jednak odczuwają ten sam entuzjazm.
Badania pokazują, że praca zdalna nie wychodzi nam na dobre. Pracownicy skarżą się m.in. na dłuższy niż 8-godzinny dzień pracy, brak zwrotu kosztów za prąd i kupowane we własnym zakresie materiały biurowe oraz częste, nawet wielogodzinne telekonferencje, które stają się coraz bardziej uciążliwe.
Jak pracodawca może w takiej sytuacji wesprzeć pracowników?
W bardzo prosty sposób. Biurowa kawa, herbata, przekąski, soki owoce, które pracownicy kojarzą z biurową rzeczywistością mogą w prosty sposób przekierować bezpośrednio do domów w postaci zestawów na home office. W ten sposób można zadbać o zdrowie pracowników, a jednocześnie okazać troskę i odwdzięczyć się za dodatkowe poświęcenie. Taki gest na pewno przełoży się na wizerunek pracodawcy w trudnych czasach.
Co ciekawe, taką wysyłkę można zorganizować w prosty sposób bez konieczności udostępniania danych pracowników i w zgodzie z przepisami RODO, a więc z minimalną ilością procedur po stronie pracodawcy. – mówi Jacek Kwiecień z Dailyfruits.
Taki gest jest niesamowicie doceniany przez pracowników. Otrzymujemy od pracodawców, jak i pracowników bardzo pozytywny feedback o tej usłudze. Jedną z firm, która zorganizowała taka wysyłkę paczek na home office była np. Japan Tabacco International – dodaje.
Przykładowe zestawy paczek na home office. Zobacz jak działa ta usługa KLIKNIJ
Chcesz dowiedzieć się więcej o usłudze lub otrzymać wycenę? Napisz do nas.