Jak zwiększyć motywację na home office – owocowe dostawy nie tylko od święta
Czy to możliwe, żeby pracując w domu być tak samo zmotywowanym do działania jak podczas pracy biurowej? Dla wielu menedżerów to duże wyzwanie, żeby w okresie pandemii umiejętnie zarządzać swoimi zespołami na home office.
Kilka miesięcy przymusowej pracy zdalnej generuje w firmach wiele problemów. Niektóre techniczne ograniczenia sprawnie udało się pokonać. Spotkania na Zoomie albo Teams zamiast tradycyjnych spotkań w salce konferencyjnej, wysyłanie wniosków urlopowych online, zdalne udostępnianie plików i folderów potrzebnych do pracy, bieżąca komunikacja przez Skype – to wszystko proste i intuicyjne rozwiązania, które większość organizacji wprowadziła stosunkowo szybko.
Znacznie trudniej poradzić sobie z zagospodarowaniem innych obszarów. Dla wielu osób przejście na home office oznacza pozbawienie wielu benefitów, do których byli przyzwyczajeni. Czasem trudno jest te straty wynagrodzić. Pracując zdalnie tracimy wiele korzyści za które ceniliśmy miejsce pracy:
– atmosferę,
– bezpośredni kontakt z innymi ludźmi,
– ulubioną kawę z ekspresu,
– ergonomiczne miejsce do pracy,
– owocowe dostawy do biura,
– dostęp do firmowej stołówki,
– wspólne śniadania, grillowanie albo piątkowe imprezy kończące tydzień pracy i rozpoczynające weekend.
Jak wynagrodzić pracownikom te niedogodności?
W trudnej sytuacji warto pokazać, że zależy nam na pracownikach, że ich wspieramy i wspólnie chcemy pracować nad realizacją założonych celów biznesowych. Trzeba jednak robić to umiejętnie! Jeśli nawet w dobre wierze wprowadzamy dodatkowe statusy i raporty i wypytujemy szczegółowo o efekty pracy i napotkane po drodze problemy, może to zostać źle odebrane. Pracownik poczuje się przesadnie kontrolowany, a to nie sprzyja satysfakcji z pracy. Warto okazać zaufanie pracownikom na home office, a swoje wsparcie okazać w inny sposób.
Dobrze jest spojrzeć na zagadnienie szerzej i nie szukać pomysłów wyłącznie w wąskim obszarze związanym z konkretnymi obowiązkami wykonywanymi w pracy. Na dobrostan każdego człowieka składa się wiele spraw.
W trakcie pandemii zazwyczaj więcej się stresujemy, rezygnujemy z regularnych godzin posiłków, często podjadamy między posiłkami, wiele osób ma ograniczony dostęp do zdrowej żywności. Jak odpowiedzieć na te deficyty?
Zdrowe paczki na home office
Na pewno miłym gestem może być zamiana owocowych czwartków w biurze na owocowe dostawy na home office. Wiele firm poszło nawet krok dalej. Skrzynki owoców do domu pracownika to konkretna korzyść, ale razem z owocami można przekazać pracownikom wiele innych przydatnych produktów. Tak powstały zestawy świąteczne z dostawą dla pracowników w których można było znaleźć także kawę, herbatę, miody, bakalie. Dla wielu pracowników taka świąteczna paczka wysłana na home office to alternatywa dla tradycyjnej firmowej wigilii.
Wysyłając taki prezent firmy pokazały, że pamiętają o swoich pracownikach. Taka forma zadbania o podstawowe potrzeby to najlepszy dowód uznania. Stanowi doskonałe podziękowanie i pokazanie swojej troski. Chociaż na żywo nie widzieliśmy się z pracownikiem przez długie tygodnie wysyłamy pakiet produktów, który zaspokoi podstawowe potrzeby. To na pewno znacząco poprawia wizerunek pracodawcy i motywuje do pracy.
Pamiętajmy o tym, że pakiet zdrowych produktów dla pracownika to nie tylko bonus na święta! Odpowiednie zdrowe produkty w diecie każdego pracownika potrzebne są przez cały rok.
Zwłaszcza teraz, gdy tak ważne jest budowanie swojej odporności! Zobacz jakie owoce wprowadzić do swojej diety w zimie.
Z tego powodu zachęcamy do zamawiania dla pracowników zestawów na home office nie tylko z okazji świąt. Późniejsze miesiące to także dobry moment na dostawę, zwłaszcza że nie wiadomo jak długo pozostaniemy zamknięci w domach.
Benefity dla pracownika w czasach kryzysu
Benefity pozapłacowe dla polskich pracowników są bardzo ważne. Szacuje się, że korzysta z nich blisko 9,5 miliona osób. W czasie kryzysu różne benefity dla pracownika straciły na znaczeniu. Karta sportowa w sytuacji, gdy zamknięte zostały siłownie nie spełni swojej funkcji. Pod znakiem zapytania stoi też korzystanie z prywatnej opieki medycznej. Ze względu na swoje bezpieczeństwo wiele osób zrezygnowało z badań, które nie są konieczne, w wielu placówkach wydłużył się także czas oczekiwania na wizytę. W trakcie pandemii problemy ze skorzystaniem z przysługujących im benefitów zgłaszało aż 2/3 pracowników co pokazał raport „Potrzeby pracowników 2020”.
W takiej sytuacji możliwość zapewnienia dostaw świeżej żywności do domu może być w hierarchii potrzeb znacznie wyżej niż inne benefity. Zwłaszcza, że to samo badanie pokazuje, że 42% ankietowanych uważa, że idealny benefit pracowniczy powinien wspierać zdrowy styl życia